Tips pilih buah oren manis..

on Wednesday, July 17, 2013

Masa kecik2 dulu mmg tak suka & tak pernah suka buah oren sbb rasanya yg masam. Maklum la budak2, budak2 kan suka benda2 manis hi.. hi.. Tapi skrg saya dah suka makan buah oren sbb rasanya sedap, manis & tak boleh nak berhenti makan pula dah. Ianya bermula bila bapa mertua hidangkan buah oren, seperti biasa saya menolak sbb saya tak suka oren masam kata saya tetapi bapa mertua kata oren tu manis. Jadi saya ambil sepotong dan rasa.. Wah! memang manis. Saya tanya buah oren jenama apa tp bapa mertua saya kata bukan pada jenama tp lihat pada bahagian bawah buah oren tu (seperti gambar di bawah). Kalau macam pusat tu kira manislah tu.. Biasanya rata aje kan? Dah rata ada macam 1 titik je, yang tu masam. Kalau nak yg manis & anak2 pun suka makan carilah yg bawahnya macam ni. Kebetulan di kedai rumah saya mmg ada jual oren yg mcm ni so mmg selalu beli. Anak2 pun dah pandai, kalau oren ni berebut makan. Pada saya kalau nak ajar anak makan buah ajarlah mereka dgn yg sedap2 dulu sbb kalau sekali dorang makan tak sedap nanti sampai besar pun dorang tak suka makan (saya la tu hi.. hi.. )... Jangan la berkira utk beli makanan yang mahal utk anak2 @ suami makan, berilah mereka makan makanan yang baik sbb itu yang tuhan kita suruh. Nanti tuhan akan ganti balik dengan sesuatu yg lebih baik lagi...
Buah oren manis

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Tupperware Kiosk Online! All Rights Reserved