Sarapan mana pagi tadi?

on Saturday, June 8, 2013

"Kita nak sarapan kat mana pagi ni bu?", tanya anak lelaki saya. "Hmmm.. dah lama tak makan lontong la. Kita makan kat belakang tapak pasar malam Paya Jaras tu la" kata saya... Sampai aje terus saya order lontong & kedua-dua anak saya order nasik lemak walaupun ada lagi makanan lain   seperti mee goreng, meehun goreng, kuih-muih, etc .. Lontong sampai dulu "Wah! Sedapnya ibu" kata anak perempuan saya.. Ce tengok, sedap ke? hi.. hi..

Lontong & air teh 'o' saya

Serentak dgn itu terbau nasi lemak yg mengingatkan saya pada nostalgia lama nasi lemak masa kecik2 dulu.. dulu2kan ada budak2 yg jerit "Nasiiiiii lemakkkkk... Nasiiiii lemakkkkk..". Bau nasi lemak dia sama sgt dengan nasi lemak zaman2 dulu, wangi. Susah nak jumpa nasi lemak mcm tu skrg ni. Bayangkan, belum letak atas meja dah bau wangi nasi lemak tu.. Dikukus pula, bukan di tanak.. lagi mengecurkan air liur hi.. hi.. 

Nasi lemak anak saya

Lontong tu tak pedas jadi sesuai utk kanak2 tp sayangnya kalau makan plain aje rasa kurang la... dia sedap bila makan dgn kuah kacang tu... Sedap sampai anak saya yg makan lontong saya hi.. hi.. Ok la, tak pedas sgt utk kanak2...  saya pula dok makan nasi lemak kukus anak saya yg wangi tu.. mengembalikan nostalgia lama la katakan hi.. hi.. 

Saya biasa bawa mak sarapan pagi2 & dia selalu order lontong jadi saya tau kat area ni mmg kedai ni je la yg sedap. Yang lain2 tu pedas & kurang la. Jadi kalau teringin nak makan lontong mmg kat sini je la yg saya pergi selain 1 lagi kedai makan kat kampung budiman yg mmg terkenal dgn masakan jawanya. Yang tu nnt saya cerita lain kali ye tp tukang masak kedai ni pun mmg orang jawa so lontong & nasi lemak dia mmg 'taste' jawa la hi.. hi.. Harga ok la.. Nasi lemak RM1 sepinggan & lontong tu RM 2.50 semangkuk.. Alhamdulillah rezeki pagi ni... 

Kalau teringin nak makan kat sini boleh la cari kedai ni kat belakang tapak pasar malam Paya Jaras ye..

Kedai sarapan lontong & nasi lemak

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Tupperware Kiosk Online! All Rights Reserved